Det är viktigt att du som medlem ansöker om tillstånd att hyra ut din bostadsrätt i andra hand.
All uthyrning ska godkännas av styrelsen i förväg. Görs inte detta så kan det leda till uteslutande från föreningen.
Enligt våra stadgar och ordningsregler ska andrahandsuthyrning vara godkänd av styrelsen.
Föreningen beviljar tillstånd för max ett år i taget, sedan måste en ny ansökan skickas in om andrahandsuthyrningen ska fortsätta.
En ansökan måste ha kommit föreningen tillhanda senast 2 månader innan uthyrningens start.
Läs noggrant igenom Uthyrning i andra hand - detta gäller mellan bostadsrättsägare och hyresgäst
innan ni ansöker om uthyrning av ert boende, kontakta oss gärna om några frågetecken kvarstår.
Ansökningsblankett samt regler finns i de separata dokumenten här på sidan. Om du surfar med Chrome eller har Adobe Reader installerat så kan du fylla i blanketten direkt på datorn. Då slipper du skriva för hand, men du måste ändå skriva ut och signera blanketten innan du skickar den till föreningen.
Dokument
![]() |
ansökan tillstånd för andrahandsuthyrning.pdf |